تبلیغات
تبلیغات
جای تبلیغ شما خالیست . . .
نوشته شده توسط : محمد حسین

·         «راستی هیبت‌اللهی یا می‌خواهی منو بترسونی؟»

·         «راه دزد زده تا چهل روز امنه.»

·         «راه دویده، کفش دریده.»

·         «رحمت به کفن دزد اولی.»

·         «رخت دو جاری را در یک طشت نمیشه شست.»

·         «رستم است و یکدست اسلحه.»

·         «رستم در حمام است.»

·         «رستم صولت و افندی پیزی.»

·         «رسیده بود بلایی ولی به خیر گذشت.» ((نریخت درد می‌ومحتسب زدیر گذشت ...)) آصفی هروی

·         «رطب خورده منع رطب چون کند.»

·         «رفت زیر ابروش را برداره چشمش را هم کور کرد.»

·         «رفت به‌نان برسه به‌جان رسید.»

·         «رفتم ثواب کنم کباب شدم.»

·         «رفتم خونه خاله دلم واشه، خاله خسبید دلم پوسید.»

·         «رفتم شهر کورها، دیدم همه کور، من هم کور.»

·         «رقاصه نمی‌تونست برقصه می‌گفت زمین کجه.»

·         «رند را بند و قحبه را پند سود نکند.»

·         «رنگم ببین و حالمو نپرس.»

·         «روبرو خاله و پشت سر چاله.»

·         «روده بزرگه روده کوچیکه رو خورد.»

·         «روز از نو، روزی از نو.»

·         «روز گار آئینه را محتاج خاکستر کند.»

·         «روزگار است اینکه گه عزت دهد گه خوار دارد// چرخ بازی‌گر از این بازی‌چه‌ها بسیار دارد» قائم‌مقام فراهانی

·         «روزه خوردنشو دیدم، ولی نماز کردنش را ندیده‌ام.»

·         «روزی به قدمه.»

·         «روزی ِ گربه دست زن شلخته‌است.»

·         «روضه‌خوان پشمه چال است.»

·         «روغن چراغ ریخته وقف امامزاده.»

·         «روغن روی روغن میره، بلغور، خشک میمونه.»

·         «رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز// تا داد خود از کهتر و مهتر بستانی» عبید زاکانی

·         «روی گدا سیاهه ولی کیسه‌اش پره.»

·         «ریسمان سوخت و کجیش بیرون نرفت.»

·         «ریش و قیچی هر دو در دست شماست.»

 

 





:: موضوعات مرتبط: ضرب المثل , ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: